Jurnal de nuntă | Organizare | Sfaturi

Cum să îți organizezi propria nuntă – To all future brides

April 15, 2022
Save the date

Dragele mele, m-am tot gândit dacă să abordez sau nu acest subiect pe blog, fiind unul mai personal, însă așa cum probabil v-ați prins deja, am decis să o fac, gândindu-mă că pe lângă faptul că poate ajut și alte mirese aflate la nevoie, această serie de articole o să fie o amintire frumoasă, în primul rând pentru mine!

Poate mi-ați mai citit blogul și ați văzut menționat pe ici pe colo un #futurehubby, asta pentru că anul trecut în martie am fost cerută de soție și sunt convinsă că și pentru voi (cele care ați ajuns aici), ca și pentru mine, a fost unul dintre cele mai emoționante și fericite momente din viața voastră.

Dacă aș putea să iau într-o sticluță să adun toate emoțiile, toată bucuria, tot entuziasmul și toata iubirea pe care am simțit-o atunci, iar din când în când să pot să retrăiesc momentul, ar fi minunat, dar asta nu se poate (încă) așa că planul este să mai adaug un astfel de moment în cutia mea cu amintiri: ziua nunții noastre, ceea ce mi-ar plăcea să se întâmple și pentru voi!

Când eram mică era la TV o emisiune numita Bridezillas și deși știu că am potențial să mă transform (under too much stress), eu mi-am zis de la început că nunta o să fie organizată în primul rând pentru noi, ca miri și abia apoi pentru invitați.

Am auzit atât de multe temeri în rândul mirilor legate de a mulțumi pe toată lumea și am știut clar că asta nu este ceea ce îmi doresc, nu vreau ca a doua zi după nuntă să zic: pfiu, ce bine că a trecut, ci vreau să zic: mi-aș fi dorit să nu se mai termine această zi.

Trecând peste aceste gânduri de început, această serie de articole, poate fi văzută ca un ajutor pentru voi, ca un jurnal pentru mine sau pur și simplu ca ceva ce vă face plăcere să citiți când vă beți cafeaua, însă scopul principal este să vă dau o serie de sfaturi despre cum îmi organizez eu propria nuntă, care sper să fie utile și pentru voi și despre cum să ne bucurăm de fiecare etapă din organizare!

Am primit inelul – Ce urmează?

Well, poate și voi ca și mine așteptați acest fericit eveniment, vi-l doreați să se întample și sperați la el, mai exact cerea în căsătorie.

La mine în familie clar era un moment foarte așteptat și acum mi se spune constant: abia așteptăm nunta voastră.

Cu toate astea, pe cât de așteptat era, pe atât de surprinsă am fost când s-a întâmplat, mai ales că eu sunt genul de persoană care se prinde de orice, însă de data asta am fost complet surprinsă și mă bucur mult că a fost așa!

Primul sfat pe care vi-l dau este ca imediat ce primiți inelul să nu faceți nimic – la noi telefoanele de felecitări au fost urmate de întrebări de genul: și când vă căsătoriți?

Ei bine, vă recomand să asteptați o perioadă, să vă bucurați de noul statut de logodnici, să nu mergeți imediat în luna următoare să căutați localuri de nuntă.

Pentru viitorul soț sunt sigură că alegerea inelului a fost un moment încărcat de stres, emoții și neliniști, așa că oferiți-i o perioadă de respiro și lui, nu alunecați pe panta organizării de nuntă din ziua doi.

Așa că primul sfat ar fi: după ce primiți inelul – bucurați-vă!

Eu îmi doresc ca de fiecare perioadă din viața mea să mă bucur, atât cât se poate, și să nu o amestec imediat cu o alta, așa cum nu-mi doresc ca imediat ce ne vom căsători să sărim la întrebarea: când faceți un copil, nici peste perioada de logodnă nu mi-am dorit să trecem imediat, deși și pentru mine nunta este un eveniment foarte așteptat.

Vă recomand să faceți același lucru, dacă nu vreți să faceți nunta în același an cu cererea, atunci așteptați măcar 6 luni.

Dacă totuși aveți motivele voastre pentru care vreți să faceți nunta imediat (în același an sau anul următor, adică în mai puțin de 12 luni) atunci probabil că ar fi bine să lăsați o perioadă de acomodare mai scurtă în cuplul vostru, după care chiar să treceți la organizare.

Oricât de entuziasmate ați fi, bărbaților în general nu prea le plac chestiile de genul (mă refer la organizare) sau chiar evenimentele în sine, așa că: înfrânați-vă puțin entuziasmul și asigurați-vă că nu e prea mult pentru partener.

Din când în când, luați pulsul, stabiliți împreună când să vă ocupați de X lucru de pe lista de TO DOs și faceți din asta ceva plăcut pentru amândoi.

OMG – Cu ce încep?

Desigur că acum exista wedding planners –  o persoană sau o firmă cu care puteți stabili toate detaliile în linii mari, iar mai apoi se vor ocupa ei de toate, fără niciun stres pentru voi ca și miri.

Eu am ales varianta de a organiza împreună cu #futurehubby acest eveniment, dar în primul și primul rând cel mai mare ajutor pentru mine este: agenda de nuntă de la Lady Cozac – pe care o găsiți aici!

Am mai scris despre agendele lor, le-am făcut cadou prietenelor mele, fie că erau viitoare mirese sau viitoare mămici, așa că desigur că îmi doream și pentru mine o astfel de agendă.

Eu am primit-o cadou de la una din prietenele căreia îi dăruisem una, și clar o recomand din toată inima tuturor femeilor care se află în oricare din ipostazele mai sus descrise, dar pentru că scriu un articol pentru viitoare mirese, o să recomand în primul rând agenda Plan and have fun!

În aceată agendă veți găsi pe lângă multele informații foarte prețioase, zone în care să vă scrieți gândurile, tabele pentru listele de invitați, to do lists, spațiu unde să puteți creiona aranjarea meselor în sală sau zone de relaxare (when things go crazy) unde puteți să colorați și să vă relaxați puțin.

Agenda este structurată în principiu pe lucrurile pe care ar fi bine să le faci cu 12 luni înainte, cu 9 luni înainte și tot așa până ajungeți la ziua nunți.

Repet mie mi se pare foate utilă așa că sfatul numărul 2 este: cumpărați-vă o agendă de la Lady Cozac, o să vedeți cât de ajutor este pentru organizare!

Sigur că o veți răsfoi la început trecând prin toată, dar mai apoi veți reveni o dată ce ajungeți cu organizarea voastră la un punct sau altul notat acolo, astfel încât să vă treceți și voi propriile idei, liste etc.

Sunt propriul meu weeding planner – cum mă organizez?

Când mă gândesc la nuntă sunt o grămadă de lucruri pe care trebuie să le iei în calcul (și nu vă temeți voi face o listă de lucruri care trebuie bifate, dar în articolele următoare) și poate fi greu să îți dai seama cu ce să începi.

Din experiență eu am procedat așa: după ce a trecut o perioadă în care m-am mândrit cu inelul pe care îl port pe deget, am stabilit împreună cu #futurehubby un weekend când să avem prima discuție despre stabilirea unei date pentru nuntă.

Acesta cred că ar fi primul lucru pe care îl puteți stabili efectiv – data când v-ar plăcea să fie nunta.

Cum stabilim data?

  • Întâi de toate gândiți-vă dacă aveți poate o dată aniversară care ar pica bine și țineți cont că:
    • probabil veți vrea o nuntă sâmbăta, este preferabil pentru invitați să fie așa, iar datele în zilele de sâmbătă se dau primele, faceți asta cu minim 12 luni înainte
    • în post nu se fac nunți – găsiți pe internet tot felul de website-uri care vă spun când nu se fac nunți
  • Dacă nu aveți neapărat o dată sau toate pică în cursul săpămânii, puteți să vă gândiți în ce anotimp ați vrea să fie nunta (ca și pont, mirii preferă nunțile vara, dar vara omenii merg în concediu, deci este foarte posibil ca unii oameni să nu poată veni, așa că luați în calcul trimitrea unei invitații de tip Save the date prin mediul online, imediat ce ați stabilit pe lângă dată și localul unde vreți să fie evenimentul vostru – don’t worry ajungem și la local)
  • Dacă ați rămas la o dată – mai alegeți minim 2 date de back-up în cazul în care localul pe care vi-l doriți are deja rezervată acea dată aleasă de voi

Avem data stabilită – now what?

Dacă aveți data stabilită, urmează evident localul. Unele localuri – mai ales cele mai populare au datele rezervate chiar și cu 2 ani înainte, de aceea vă sugeram mai sus ca pe lângă data favorită să mai aveți măcar 2 ca și back-up.

Chiar și noi am ales data și localul cu 2 ani înainte, deși cererea a fost în martie anul trecut, data am stabilit-o pentru vara anului 2023, asta chiar dacă familiile noastre se așteptau la 2022.

Amândoi ne-am dorit să avem timp suficient pentru organizare, încât să nu ne stresăm deloc sau cât mai puțin cu putință, deci am ales 2023.

Cum alegem localul?

În primul rând pentru a alege localul aveți nevoie de o listă de invitați, asta pentru a stabili un număr aproximativ, deoarece nu vă doriți o sală prea mare în care invitații să fie îndepărtați unii de ceilalți, dar nici una în care ringul de dans să fie prea mic.

Pentru stabilirea invitaților am un sfat care pentru noi a funcționat foarte bine: rugați-vă părinți să își facă fiecare lista lor de invitați, iar voi ocupați-vă doar de lista voastră de prieteni. Sigur părinții știu toate rudele care trebuie invitate, iar așa și pentru voi procesul este mai ușor.

După ce aveți toate cele trei liste – a voastră, a părinților și a socrilor – sigur aveți un număr orientativ, așa că puteți trece această listă și în agenduța mai sus menționată, iar pentru cei care s-ar putea să nu vină, puteți pune un simbol care să specifice asta.

Dacă aveți numărul, puteți trece și la căutarea localului ideal. De ce să țineți cont când alegeți localul:

  • În primul rând numărul invitaților
  • Orașul în care veți face nunta – poate că nu mai locuiți în orașul în care v-ați născut, dar poate că majoritatea invitaților sunt de acolo, atunci ar putea fi mai simplu să alegeți un local în orașul natal, decât să vă bateți capul cu transportul/cazarea lor
  • Stilul evenimentului – chiar dacă nu ați stabilit tematica în cel mai mic detaliu sunt sigură că știți cam ce ați vrea în linii mari, așa că fie că vă doriți o nuntă în aer liber, într-un hambar sau într-un loc foarte elegant, în funcție de asta cu siguranță unele variante le elimină pe celelalte
  • Mergeți și vedeți sălile de eveniment pentru cele cu potențial pentru voi
  • Vorbiți despre prețul meniului – dacă este și restaurant mergeți acolo și mâncați într-o zi oarecare, pentru a vedea dacă mâncarea este bună și pe gustul vostru
  • Întrebați dacă au un număr minim de persoane pe care îl acceptă sau un număr obligatoriu de meniuri pe care trebuie să-l plătiți (deși poate aveți un număr aproximativ de 150 de invitați, este foarte posibil să nu confirme toți, așa că e bine să vă asigurați că nu trebuie să plătiți extra în cazul în care numărul stabilit inițial este mai mic în final)
  • Treceți prin agendă și veți ce alte sfaturi mai găsiți, încerc să nu repet informațiile de acolo, dar știu că sunt tot felul de lucruri care și pentru mine au fost noi (taxă de dop? wtf is that, right?!), deci recomand să treceți prin ele, chiar dacă ați ajuns la articolul meu
  • Dacă totul este bine: semnați un contract, dați un avans și ați terminat cred pasul cel mai important: alegerea localului. Nu vă speriați dacă totuși nu veți primi un contract, în orașele mai mari sunt sigură că localurile au contracte stufoase pe care le puteți semna, dar sunt unele localuri care nu au un contract neapărat, avansul reprezentând contractul între cele două părți, iar detaliile precum meniul și altele, se stabilesc mai aproape de eveniment

Avem data pentru nuntă, avem și localul – puteți trimite o invitație de tip Save the date! Chiar dacă e cum mai mult timp înainte, o să fie de ajutor pentru ca omenii să țină cont de dată când își planifică alte evenimente/lucruri/locuri pe care le au de onorat/făcut sau văzut.

De când cu pandemia, lumea este mai deschisă la ce înseamnă mediu online, inclusiv invitațiile de nuntă s-au trimis în perioada asta numai online, renunțându-se la formatul pe hârtie, așa că o invitație Save the date o puteți realiza chiar voi, iar aici am două recomandări: Greetings Island aplicație Android, cât și website și Canva pe care la fel, o găsiți și ca website și ca aplicație!

Găsiți foarte multe variante for free sau puteți să și plătiți, asta dacă vreți un model mai deosebit (parcă la cele free există un mic watermark), iar din ce știu, chiar puteți face un set complet pentru nuntă (invitații, numere pentru mese, meniuri etc) pe care să îl printați voi apoi la firmele care se ocupă cu asta.

Am trimis Save the date-ul, now let’s breathe!

Luăm o pauză până la articolul următor când trecem la următoatele lucruri importante pentru nuntă: DJ/formație, foto și video, dar și altele, pentru că desigur, o nuntă presupune multe lucruri care trebuie organizate, dar e bine să ne bucurăm de ele pas cu pas!

Sper ca articolele mele să fie pentru voi ajutorul de nuntă pe care îl căutați! So, let’s plan and have fun together, e tot ce ar trebui să însemne organizarea unei nunți! Pupiciuri!

Like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *