Călătorii | Diverse | Sfaturi

Budapesta – city break 4 zile

October 13, 2022
St Stephen's Cathedral

Budapesta este orașul pe care îl aveam pe lista locurilor unde îmi doresc să ajung de mult timp. Plănuiesc această excursie cu părinții și sora mea deja de câteva luni, și chiar dacă au tot fost modificări de date/hotel/formulă, până la urmă am reușit să plecăm.

Am gândit de la început excursia să fie road trip, deoarece sunt printre noi oameni cu frică de zbor, așa că această variantă a părut mai la îndemână. Plecare a fost de joi până duminică, în formulă de 6 adulți și doi copii, cu mașinile din Târgoviște, în luna August.

Drumul cu mașina până în și din Budapesta

Dacă la dus traseul a fost în linii mari Târgoviște – Pitești –  Sibiu – Timișoara – Arad – Nădlac, la întoarcere am ales ruta pe Brașov. Din punctul meu de vedere nu se merită să mergi cu mașina, recomand avion ori de câte ori aveți ocazia.

Drumul e lung, iar ca să ajungi la o oră decentă, se cere plecare din noapte (3 jumătate fiind ora la care am plecat noi din Târgoviște). Drumul până acolo, pe timp de noapte, nu este prea plăcut, nu există marcaje peste tot și asta îngreunează lucrurile.

Cel puțin până la Sibiu a fost mai dificil. Când am început sa mergem pe autostradă și deja era luminat de ziuă lucrurile s-au mai îmbunătățit și chiar dacă am avut ”noroc” de o ceață deasă porțiuni bune de drum, tot a fost mai bine decât porțiunea Dealul Negru.

Cu plecarea la 3 jumătate și câteva opriri și 1h pierdută la vamă, la 14:30 – ora din Budapesta – eram ajunși la prima noastră oprire, un restaurant pentru prânz.

La întoarcere, am plecat la 10 jumătate și cu o oprire de masă de 1h în Sibiu și alte câteva ( mai puțin de 4), am ajuns la miezul nopții, ora României.

Pe Brașov drumul este mai lung, dar speram să fie ceva mai puțin anevoios, însă am prins zonele cu serpentine, tot pe noapte so…it’s a no, no – pentru drumul cu mașina!

Vinieta și locurile de parcare

De ținut cont că trebuie sa cumpărați vinietă pentru drumurile lor. O puteți cumpăra de aici, ea nu trebuie printată, mașina fiind verificată după numărul de înmatriculare, iar legat de locurile de parcare să aveți mare atenție pentru că noi ne-am luat amendă.

Există locuri de parcare cu plată, iar plata se face din două în două ore, dacă țin bine minte, de luni până vineri între 8 și 18.

Amenda în Ungaria

Noi ne-am luat amendă pentru că deși aveam notificare pusă să plătim pentru încă două ore când exipra cea precedentă aplicația pe care am folosit-o a avut o perioadă în care nu a funcționat.

Până am reușit noi să găsim altă aplicație care să funcționeze și prin care să plătim, a trecut cineva pe la mașină care ne-a lăsat bucuria de amendă. De reținut dacă o pățiți ca noi că:

• amenda nu are o iotă de engleză pe ea
  • dacă o plătiți în 48h vine în jur de 50 de lei
  • se poate plăti la poștă
  • pe noi cei la hotel ne-au ajutat să o completăm

Cazare

Legat de cazare, am avut o super baftă. A fost dificil puțin să găsesc ceva pentru toată lumea (și aproape de mijlocul de transport și cu un preț rezonabil și cu mic dejun și cu camere triple etc), dar am reușit!

Am stat la Up Hotel Budapest, iar zona unde se află este de nota 10!

Hotelul, de asemenea, mi-a lăsat o super bună impresie, iar dacă mă întorc în Budapesta, o să alegem același hotel, cel mai probabil.

Am plătit undeva la 5000 de lei pentru 3 camere cu mic dejun inclus, 3 nopți, două camere duble și una triplă în care ne-au pus și un patuț de bebeluș, deci dacă tragem linie, aș zice că au avut un preț bun.

Micul dejun a fost foarte bogat și foarte variat, iar servirea lui se făcea de la ora 7 până la 10:30.

Asta mi s-a părut foarte util având în vedere că a fost o dimineață când ne-am trezit foarte devreme și la 7:30 eram plecați de la hotel, deja mâncați, dar și că au fost zile când ne-am trezit mai târziu și nu a trebuit să ne stresăm că nu vom prinde micul dejun.

Am ales varianta de plată integrală de la început, în locul celei cu opțiune de cancel, asta pentru că eram siguri că vom merge, dar și pentru că ar fi fost o diferență de aproape 1000 de lei pe care am preferat să îi avem ca și bani de cheltuială.

Obiective turistice Budapesta

Programul zilelelor a fost ceva mai dificil de stabilit pentru că a trebui să țin cont de formulă, de program de odihnă care era necesar să existe în mijlocul zilelor, iar pe la unele obiective am fost constrânși de programul de funcționare.

Buadpest MyMaps

Ca de fiecare dată m-am folosit de MyMaps, unde am adăugat toate obiectivele turistice, dar și un layer cu restaurante, după care am făcut sortarea lor după importanță.

O să menționez doar câteva dintre locurile și activitățile pe care vă sfătuiesc să nu le ratați dacă ajungeți în Budapesta, sub forma unei liste pe care o las mai jos pentru voi.

Croaziera pe Dunăre

Parliament Building

Clar una dintre cele mai populare recomandări a fost croaziera pe Dunăre. Cei care au încercat și ziua și seara pot spune că plimbarea pe Dunăre la apus sau pe înserat este cea mai faină.

Eu pot să vă spun doar că am ales să mergem într-o astfel de croazieră în prima zi petrecută în Budapesta, asta din două motive principale: nu implică prea multă activitate fizică, iar după un drum lung cu mașina clar nu am fi putut face plimbări lungi sau tururi de muzee, și al doilea motiv a fost faptul că luminile orașului strălucesc într-un fel aparte în întunericul nopții.

Am căutat mai multe variante, m-am documentat și veți vedea că există și variante care includ masă cu mai multe feluri de mâncare, mese cu aperitive sau cu prosecco nelimitat, noi însă am decis să mergem pe varianta aceasta de pe GetYourGuide care a inclus prosecco/limonadă nelimitat plus niște platouri cu aperitive.

A fost una dintre cele mai faine activități, muzica, atmosfera, aerul cald de vară, compania plăcută și paharele de prosecco care se umpleau necontenint (la propriu) au făut această activitate să rămână pentru mine on top of my must do list, când vine vorba de recomandări pentru Budapesta.

Prețul a fost puțin peste 1000 de lei pentru 6 adulți și un copil (cu vârsta de 4-17 ani, cei mai mici având gratuit) – a meritat pe deplin.

Dacă aveți timp, ar fi de vizitat și Margaret Island, dar noi nu am reușit să ajungem, însă este pe toate listele cu obiective turistice pentru Budapesta.

Vizita la Parlament

Una din clădirile cele mai impunătoare din oraș este clădirea Parlamentului. Ea se poate vizita dacă achiziționați din timp un tur, vizitele fiind numai cu astfel de tururi ghidate care se petrec de mai multe ori pe zi, în diferite limbi.

Noi am prins printre ultimele locuri de la tururile în limba engleză și chiar dacă a trebuit să ne trezim foarte devreme, vizita a meritat efortul.

Se vizitează numai o mică parte din clădire, însă veți afla niște informații faine, cum ar fi faptul că pentru a schimba becurile candelabrului din cupola principală este nevoie ca oamenii să coboare prin acoperiș.

Am cumpărat turul de pe acest site care pare fi site-ul oficial folosit în Budapesta pentru achiziționare de bilete. Prețul biletelor a fost de 300 de lei pentru 6 adulți și 2 copii, dar știu că multe dintre locații au tot felul de combinații cu biletele pentru familie și/sau pentru copii mai mici sau mai mari, de o anumită vârstă.

Lângă, destul de aproape se află și Shoes on the Danube Bank care este un monument închinat celor care au fost uciși în timpul WWII de către fasciști.

Zoo & City Park

Hero's Square

O altă atracție turistică ar fi grădina zoologică și parcul central. Dacă pentru Zoo am avut ceva mai mult timp de pierdut, în parc nu am reușit să petrecem atât de mult timp pe cât aș fi vrut, însă am o recomandare de locație unde am mâncat excelent, chiar în mijlocul parcului.

Pentru cine nu a mai văzut o grădină zoologică internațională și mai ales daca are și copii, recomand categoric să nu ratați grădina zoo.Balloon Fly

Am cumpărat biletele tot de pe site-ul de mai sus, adică acesta și au costat 277 de lei tot așa, pentru aceeși formație de 6 adulți si 2 copii (bebele cred că a avut aici intrare gratuită).

Recomandarea cu mâncare o să fie mai jos grupată și cu celelalte locuri faine unde am mâncat, așa că așteptați până la finalul articolului.

Tot aici în parc puteți zbura cu balonul cu aer cald, nu am încercat, dar este o activitate pe care îmi doresc să o încerc în această viață și de asemenea, aici se află și Hero’s Square, o piață concentrată în jurul monumentului eroilor, foarte frumoasă și ea.

Széchenyi Thermal Bath

O altă atracție turistică pentru Budapesta o reprezintă multiplele băi termale, Széchenyi Thermal Bath fiind cea mai populară dintre ele. Am trecut-o aici ca și parte separată chiar dacă și ea se află tot în interiorul parcului central și chiar dacă noi nu am vizitat-o.

Deși fotografiile arată foarte bine, multă lume spune că este o baie comunală, which doesn’t sound very good. Noi nu am fost nu din acest motiv, ci din motive de timp. Cred că merită încercat, însă aș recomanda să ai câteva ore la dispoziție astfel încât să te poți și relaxa, nu doar să te bucuri de frumusețea clădirii, care este impresionantă, dar și de piscinele cu apă termală.

Great Market Hall

După vizita la Parlament următoarea noastră destinație a fost piața mare din Budapesta pe care musai să nu o ratați. Magazine de suveniruri, restaurante cu mâncare delicioasă, langoși, sucuri naturale sunt doar câteva dintre toate lucrurile pe care le veți găsi acolo.

Am mâncat cel mai bun langoș cu cremă de vanilie, nuci, ciocolată, vișine & căpșuni și dacă nu ar fi fost oarecum greu de mâncat, cred că ar fi fost una din cele mai bune chestii pe care le-am mâncat în ultima vreme.

Langos

Plimbarea cu funicularul & Bastionul Pescarilor & Castelul Buda

Le-am trecut pe toate acestea trei împreună pentru că merită să le organizați astfel încât să le faceți împreună, ele fiind aproape unele de alte și asta ar duce la o economisire de timp. Plimbarea cu funicularul este scurtă, dar merită experiența.

La Buda Castle a fost puțin dezamăgitor, dar asta pentru că noi ne-am plimbat numai pe afară. Ceilalți din grup erau destul de obosiți și nu au vrut să mai intrăm și la interior, grădinile sunt la poalele castelului (deci înainte de urcarea cu funcularul), iar noi le-am ratat și pe ele.Bastionul Pescarilor

Poate că ar fi chestii interesante și prin interior, însă nu pot oferi o părere aici. Cu toate astea, Bastionul Pescarilor mi-a plăcut mult de tot.

Nu am putut vizita și catedrala din centru, fiindcă era închisă pentru o nuntă, însă piațeta aceea, dar mai ales priveliștea pe care o aveți de acolo asupra Parlamentului și Dunării sunt minunate și asta mă face să notez acest loc ca ceva ce nu e de ratat!

Also, e foarte draguță zona unde se află Bastionul Pescarilor, sunt multe localuri faine și toată arhitectura mi s-a părut mai diferită decât în centru.

Széchenyi Chain Bridge

Din păcate aici nu insist, este un loc pe care îl veți găsi peste tot în listele de recomandări, însă este închis pentru renovări, așa că nu poate fi vizitat.St. Stephen's Basilica

St. Stephen’s Basilica

O altă clădire emblematică pentru Budapesta este Catedrala Sf. Ștefan care este în centrul orașului, noi nu am vizitat-o și la interior, dar este foarte frumoasă și merită să treceți pe lângă și să o fotografiați.

Tot în apropiere de zona aceasta este și un mic părculeț unde se află Ferris Wheel of Budapest, faină și ea, iar pentru curajoși merită o plimbare.

Unde mâncăm ceva bun în Budapesta

Gelarto Rosa

Printre locurile cu mâncare bună trebuie neapărat să mai menționez piața unde erau multe locuri cu mâncare și deserturi, iar din punctul meu de vedere merită să păstrați o masă pentru acolo.

Noi nu am reușit să ajungem la toate cele de mai jos, dar sunt printre cele mai lăudate, așa că vi le voi spune pe toate pe care le aveam eu pe listă.

• Zöld Küllő – Un loc cu mâncare foarte bună aflat în City Park. Am mâncat aici burgers, pulled pork și ceilalți au încercat și șnițel, toți am fost mai mult decât mulțumiți
  • Belli di Mamma – O pizza delicioasă cu atmosfera de local din Italia pe care vi-l recomand cu mare drag!
  • Gelarto Rosa – Pentru o înghețată cu o formă și aromă deosebită, musai să încercați Gelarto Rosa. Veți găsi două în apropierea catedralei Sf. Ștefan
  • Molnár’s kürtőskalács – Cel mai bun kurtosh cu înghețată pe care l-am mâncat, iar locul este într-o zonă turistică plină de magazine, o plimbare perfectă pentru seară
  • Mazel Tov – Un alt local unde nu am ajuns, dar care mi-a atras atenția și știu că are și review-uri bune, așa că îl menționez
  • Best Bagel Basilica – Aici veți găsi bagels în diverse combinații
  • Retró Lángos Budapest – Cel mai popular loc cu langoși unde au de la combinațiile tradiționale, la cele mai inedite cum a fost și cel de la piață mâncat de mine
  • New York Café – Locul unde regret și acum că nu am ajuns, însă pentru număr atât de mare de persoane era nevoie de rezervare cu mult timp înainte, iar eu nu am fost inspirată să fac. Prețurile sunt mari, mâncare nu am idee cum e, însă se plătește pentru loc, fiind un local plin de istorie, un muzeu sub formă de restaurant.

Concluzii

Budapesta este un oraș frumos și ofertant din punct de vedere turstic. Sunt foarte multe lucruri de neratat și mi se pare că cei de acolo știu să pună în valoare locurile. Am dat și peste niște zone în care erau clădiri dărâmate în mijlocul drumului, dar per total mi-a plăcut foarte mult și clar am de gând să revin!

Din punct de vedere financiar, este un oraș mai ieftin decât Bucureștiul sau măcar tot pe acolo, așa că nu l-am simțit ca pe o gaură în buget.

Recomand cu drag să mergeți să vizitați Budapesta și sper că sfaturile și recomandările mele vă vor fi de folos.

Îmi cer scuze pentru absența din ultima vreme, dar stați aproape se prevede ceva fain la orizont… #excited Pupicios și ne auzim data aviatoare!